Všeobecné obchodní podmínky

pro nákup v internetovém obchodě www.johanajindrova.cz


I.

Základní ustanovení

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.johanajindrova.cz, jehož provozovatelem je Johana Jindrová - Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona se sídlem Jiráskova 610, Polička 572 01. IČO: 09196692

Obchodní podmínky určují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a jeho zákazníků (dále jen kupujících).

tel.: 721 771 001, e-mail: johana.jindrova.art@gmail.com

II.

Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně ceny jsou uvedeny v obchodní nabídce e-shopu, zejména v popisu nabízeného zboží. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány na e-shopu. Ceny jsou uvedeny včetně všem poplatků. (nejsem plátce DPH)
  2. K ceně zboží bude kupujícímu připočtena doprava dle ceníku dopravce (cena vždy závisí na velikosti obrazu a zvoleném dopravci).
  3. Konečnou cenu včetně poplatku za dopravu naleznete vždy v rekapitulaci objednávky, před jejím dokončením.

III.

Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Vystavené zboží na e-shopu se považuje za nabídku ze strany prodávajícího. Kupující uzavírá smlouvu prostřednictvím e-shopu, a to tak, že si v nabídce na e-shopu vybere zboží, o které má zájem, uvede své kontaktní údaje, vybere si způsob dopravy a platby, potvrdí, že se seznámil s těmito VOP. Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky kupujícímu a přijetím této objednávky prodávajícím.
  2. Odeslání objednávky zavazuje kupujícího k úhradě ceny.
  3. Prodávající bez zbytečného odkladu potvrdí přijetí objednávky kupujícího, a to e-mailem na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou kupujícím v objednávce. Obchodní podmínky jsou vždy v příloze tohoto mailu.
  4. Před odesláním objednávky, tj. před uzavřením smlouvy, je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Pokud kupující po odeslání objednávky a úhradě ceny zjistí, že uvedl nesprávné údaje je oprávněn kontaktovat prodávajícího prostřednictvím uvedené emailové adresy a požádat o změnu.
  5. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku pro uskutečnění objednávky se neliší od základní sazby (v příp. internetového i telefonického připojení dle podmínek operátora kupujícího), prodávající si neúčtuje žádné další poplatky.
  6. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
  7. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.
  8. Sortiment internetového obchodu www.johanajindrova.cz tvoří originální obrazy a reprodukce. Fotografie zboží je pořízena tak, aby provedení co nejvíce odpovídalo skutečnosti. Barevnost obrazu se však může lehce lišit s ohledem na rozlišení Vašeho zařízení.
  9. Smlouva je účinná okamžikem úhrady ceny zboží.

IV.

Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy kupující uhradí bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 7217710013/6363, vedený u Partners banky nebo v hotovosti při osobním převzetí.
  2. Zboží bude dodáno až po úhradě celé ceny. V případě, že kupující neuhradí cenu ve lhůtě 5 pracovních dnů je prodávající oprávněn od uzavřené smlouvy odstoupit.
  3. Zboží je odesíláno do 3–7 pracovních dnů od přijetí platby, pokud není uvedeno jinak.

    Možnosti doručení:

    • Česká pošta
    • Zásilkovna
    • Osobní odběr dle dohody
       
  4. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
  5. Při převzetí zboží od přepravce a na pobočce Zásilkovny je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a Zásilkovně. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku převzít.
  6. Převzetím zboží kupujícím přechází nebezpečí škody na věci na kupujícího.
  7. Jestliže zboží není kupujícímu dodáno, je kupující oprávněn kontaktovat prodávajícího prostřednictvím uvedených kontaktních údajů. Prodávající neprodleně učiní nápravu.
  8. Účetní doklad bude odeslán na e-mailovou adresu kupujícího.
  9. U obrazů vytvářených na zakázku se dodací lhůta liší podle náročnosti motivu, velikosti plátna a aktuální vytíženosti. Přesný termín dodání je vždy domlouván individuálně se zákazníkem při potvrzení objednávky. Standardní doba realizace se pohybuje zpravidla mezi 3 až 6 týdny. V případě složitějších zakázek nebo vyššího množství objednávek si vyhrazuji právo lhůtu prodloužit. O všech změnách bude zákazník včas informován.

V.

Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující-spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. Toto právo vztahuje pouze na spotřebitele, ne podnikatele. Kupující-spotřebitel nese v souladu s občanským zákoníkem náklady spojené s vrácením zboží. Prodávající má právo od smlouvy odstoupit ze zákonných důvodů.
  2. Odstoupení od smlouvy je nutné provést písemně na adresu johana.jindrova.art@gmail.com.
  3. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  4. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  5. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  6. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictvím e-mailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
  7. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.

VI.

Reklamace

  1. Kupující má vždy právo na uplatnění reklamace, prodávající se bude zabývat každou reklamací, kterou obdrží individuálně.
  2. Kupující uplatní práva z vadného plnění (tzn. reklamuje zboží) bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je zboží vadné.
  3. Na zboží se vztahuje zákonná záruka 24 měsíců, pokud není uvedeno jinak.

    Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení nebo nesprávné zacházení se zbožím.

  4. Reklamaci je nutno uplatnit bez zbytečného odkladu a musí být doručena poskytovateli prostřednictvím jednoho z uvedených kontaktu. Písemně na adresu Jiráskova 610, Polička 572 01 nebo v elektronické formě prostřednictvím emailu johana.jindrova.art@gmail.com
  5. Aby bylo možné reklamaci vyřídit, je nutné, aby obsahovala: datum uplatnění reklamace, identifikaci návštěvníka a smlouvy (jméno, příjmení a korespondenční adresu, číslo obdržené faktury), informaci o vadě zboží, kterou návštěvník spatřuje, tzn. popis problému, který musí být natolik podrobný, aby umožnil prodávajícímu kontrolu vady, nebo doložení fotografií, veškeré další skutečnosti, které kupující považuje za podstatné pro vyřízení reklamace.
  6. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký si zvolil kupující způsob vyřízení reklamace.
  7. Prodávající je povinen vyřešit reklamaci v co nejkratší lhůtě od jejího obdržení, v případě kupujícího – spotřebitele nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení. Jestliže nebude možné v této lhůtě reklamaci vyřídit, je prodávající povinen tuto skutečnost sdělit návštěvníkovi a sjednat si s ním jinou lhůtu pro vyřízení reklamace.
  8. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu řádnou součinnost při vyřizování reklamace. Zejména musí řádně popsat vadu, kterou na zboží spatřuje, umožnit vyzkoušení a ověření vady apod.
  9. Kupující-spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného zboží. Kupující-spotřebitel o proplacení těchto nákladů musí požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
  10. O vyřízení reklamace prodávající bez zbytečného odkladu vyrozumí kupujícího a případně vyzve kupujícího k převzetí zboží.

VII.

Osobní údaje

  1. Všechny informace, které kupující při spolupráci s prodávajícím uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud kupující nedá prodávajícímu písemné svolení, údaje o kupujícím nebude prodávající jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním e-mailu) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
  2. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Nařízení o ochraně osobních údajů.


VIII.

Závěrečná ujednání

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Ujednání VOP jsou nedílnou součástí smlouvy. Odchylná a dodatečná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek, pokud jsou výslovně ještě před uzavřením smlouvy akceptována poskytovatelem. Z akceptace musí vyplývat, že dochází v plném rozsahu i k akceptaci odchylných ujednání.
  4. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty-emailu.
  5. Kupující bere na vědomí, že originální obrazy a reprodukce představují autorské dílo poskytovatele. Prodávající prohlašuje, že je autorem díla, popřípadě že disponuje příslušnými majetkovými právy k dílu.
  6. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  7. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  8. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  9. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Kupující má však právo na přístup k těmto podmínkám při objednávce a je oprávněn si je uložit.
  10. Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky měnit. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. Platné znění je vždy dostupné na webových stránkách.
  11. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  12. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  13. Poskytovatel je oprávněn k činnosti na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  14. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 17.04.2025